maandag 28 juli 2008

Zomaar

Ah, zomaar. Omdat het een heel mooi een ontspannend weekend was. Ik schrijf dit nu met donder geroffel op de achtergrond, maar het is twee dagen fantastisch weer geweest. Gisteren 'het stad' in getrokken. Nog twee flesjes Jenever bijgekocht.
Huidige kastinhoud is nu trouwens:
- 3x appel (ja, 3 verschillende merken)
- Citroen
- Bessen
- Rozen
- Rodeneuzekes
- Passievruchten
- Cactus
- Kersen
- Asperuli (Lievevrouwbedstro, waar ik momenteel van aan het nippen ben)
- Mapo
- 8 jaar oude graanjenever
- Amaretto (-jenever)
- Agrum (-jenever)

Liefhebbers mogen altijd eens langskomen om een glaasje te drinken. Dan drink ik er zelf ook wat meer van. Want ik ben vooral, wat ze noemen, een sociaal drinker.

Gisterenavond dan afgesloten met een filmpje, Wanted. Een leuk filmpje met leuke special effect, maar met een geloofwaardigheid lager dan een gemiddelde aflevering van Samson (ja, inderdaad, inclusief pratende hond). Een kleine tip voor wie hem nog gaat zien. Zet je daar even over.

Vandaag na weer een intens spelletje squash (het weer zat er ook wel voor iets tussen) zijn we het Albert-parkje ingetrokken voor een hele namiddag en avond zalig niets doen behalve zitten, voetballen, paletteren, volleybal, mini-petanque, aerobie gooien, ballekes gooien en frietjes eten. Een rijk gevulde, maar niet al te productieve dag. Zo'n dagen waar je er jammer genoeg altijd te weinig van hebt.
Morgen vol nieuwe energie de week terug invliegen (op voorwaarde dat hier niet te lang meer blijf bloggen en Asperuli jenever drinken natuurlijk, (die er trouwens wel heel gifgroen uit ziet)). Ik heb de studenten op maandag een uur later laten beginnen , dus zit ik het eerste uur nog even alleen of met twee, for old times sake. Hoewel, momenteel manage ik een 10 tal mensen, dat is al iets meer de term project manager waardig als de twee a drie (schrijvend persoon inclusief) op andere dagen.

Om even terug te komen op mijn, ik zoek een onderwerp idee. Om eerlijk te zijn, zoals ik al zei in de comments. Het onderwerp liefde had ik niet direct verwacht. Hoewel dat inderdaad niet zo ver gezocht is, bij zo'n vraag. En omdat ik een man ben van mijn woord (wheee, dat klinkt grappig, gaga hihi, zo nu voel ik mij terug even tien jaar jonger, 26 of 22, daar en ik nog niet achter) volgt dan nu even een kort stukje over de liefde:

Als er één reden is waarom het zolang geduurd heeft eer ik hierop inpikte is het niet dat ik geen tijd heb gehad om er over na te denken. Dat heb ik wel gedaan, maar het is moeilijk daar iets van te verwoorden. Het probleem is dat liefde zo complex is in al haar eenvoud. Wat is liefde meer, dan er graag zijn voor iemand. Het fantastisch vinden dat er iemand graag voor jouw is. Je op je gemak voelen en het gevoel hebben dat je enerzijds volledig jezelf kan zijn, maar dat je anderzijds, door die andere persoon je het gevoeld hebt meer te zijn dan voordien. Dit is in mijn ogen een korte beschrijving van liefde, maar de invulling is voor ieder persoon anders. Ik heb een gelijkaardig gevoel bij het begrip geluk. Iedereen wilt gelukkig zijn (op emo's en ander zwartmoedige volkjes na natuurlijk). Toch slagen we er soms in, elkaar zo ongelukkig maken...

Wat mezelf betreft, laten we het op de Facebook uitdrukking houden 'it's complicated'. Ik heb ongeveer de helft van het weekend denkend doorgebracht, iets dat anderen mij verwijten (het vele denken), waar ze natuurlijk ergens gelijk in hebben. Maar natuurlijk, het feit dat ik er zoveel over moet denken doet mij nog verder nadenken. (snappen we al iets meer de term, it's complicated?).

Maar goed, al bij al, al veel te veel emotioneel en te persoonlijk geblaat voor in één blogitem. Volgende keer zullen we nog eens goed ergens kritiek op geven of eens hard zagen over iets of iemand anders, om alles in evenwicht te brengen ;-)

Geen opmerkingen: